"ҮЗДІК ЭРГОНОМИКАЛЫҚ ШЕШІМДЕР"
Мектепке дейінгі мекемедегі тәрбие мен білім беру процесінің эргономикалық шешімдері білім беру процесіне қaтысушылaрдың денсaулығын сaқтaу және нығайту, тәрбие мен білім берудің жоғары сапасын қамтамасыз ету, мектеп жасына дейінгі балаларға ересек өмірде қажетті дағдыларды қалыптастыратын қауіпсіз дамытушы ортаны ұйымдастыру, педагогикалық еңбектің жемісті болуы үшін қолайлы жағдайлар жасау деп түсінеміз.
Педагогикалық эргономика оқу ортасы факторларының келесі негізгі топтарын анықтайды:
-физика-химиялық (температура, ылғалдылық, жарық, шудың болмауы және т. б.);
- кеңістік құрылымдары (өлшемдері, пішіні, кеңістік элементтерінің бағдары);
-техникалық-эстетикалық (пішіндердің, сызықтардың әсемдігі, мектеп жабдықтары мен құрал-жабдықтарының бояуы, түстерді эстетикалық пайдалану, т. б.)
- әлеуметтік-психологиялық (тәрбиеленушілер арасындағы қарым-қатынас, топтағы жалпы әлеуметтік-психологиялық атмосфера)
Топ бөлмелері мен жұмыс орындары барынша қолайлы жарықтандырылады, бұл тәрбиеленушілердің жұмысқа қабілеттілігін қамтамасыз ету үшін үлкен маңызға ие. Жарықтың жеткіліксіздігі баланың психикасын және көру мен есту қабілетіне қысым жасайды, балалардың жұмысын тежейді, демек, тәрбие мен білім беру процесінің сапасына әсер етеді.
Микроклимат. Біздің бөбекжайдың педагогтары режимдік сәттерде және сабақ кезінде СанЭ талаптарына сәйкес топтық бөлмелердегі температуралық режимді, айналым жылдамдығын және ауаның ылғалдылығын қамтамасыз етуге бағытталған іс-шараларды жүзеге асырады. Біздің бөбекжайда топтық бөлмеден, жатын бөлмеден, дәретхана бөлмесінен, қабылдау бөлмесінен тұратын 6 топтық үй – жайлар (жеке ойын, жатын, қабылдау бөлмелері және сан торап) - 736,0 ш .м. бөлмелер жұмыс істейді.
Тәрбие мен білім беру процесін оңтайландыру мақсатында топтық бөлмелер жалпыға бірдей білім беру стандартының талаптарына сәйкес келетін орталықтарға бөлінген. Жатын бөлмелер топтағы балалар санына сәйкес кереуеттермен жабдықталған, тығыз, жарық өткізбейтін матадан жасалған перделер тәрбиеленушілерге күндізгі ұйқы кезінде жақсы демалуды қамтамасыз етеді. Барлық топтардағы жиһаз СанЭ талаптарына сәйкес келеді. балалардың бойы мен салмағын ескере отырып таңдалады.
Интерьердің түс дизайны. Адам сыртқы әлем туралы ақпараттың 90% - ын көру органы арқылы қабылдайтындықтан, түстердің әртүрлілігі маңызды. Қаныққан жасыл тыныштық әсерін береді, сары түсті қосқан кезде ол әрекетті ынталандырады, көк - байсалдылық пен ой береді. Сары түс алаңдатады, қоздырады; көк – санадан тыс тереңдеуіне ықпал етеді; қара көк және күлгін көңілсіз күйді оятады. Біздің бөбекжайда біз негізгі ережені ұстанамыз-негізгі аумақты алып жатқан түстер, жарқын емес, тыныштандыратын жайлы түстер.Топтардағы оқу жабдықтарының түсі, дизайны бөлменің түстерімен үйлеседі.
Білім беру процесіне қатысушылардың денсаулығын сақтау және нығайту мақсатында балабақша ғимаратында музыка залымен 63,8 кв.м жабдықталған.
Біздің балабақшада жағымды әлеуметтік-психологиялық факторларды қамтамасыз ету үшін логопед мұғалімі мен психологтың жұмысына арналған логопедиялық пункт - 9,0 ш. м, бөлмесі бар. Логопункт бөлмесі бала мен ересек адам арасында тез арада оң байланыс орнатуға мүмкіндік береді, бұл жұмыстың тиімділігін едәуір арттырады. Жайлы бөлме жабдықтары жеңіл, жұмсақ және қауіпсіз, экологиялық таза материалдардан жасалған. Әр түрлі дидактикалық материалдармен ойнау арқылы педагогтар баланың танымдық белсенділіктері, моторикасы және қарым-қатынас дағдыларын белсендіретін тапсырмалар береді. Ас блогы -54,2 ш. м. жиынтығы бойынша СанПиН талаптарына сәйкес келеді.
Өсімдіктердің оқу ортасына әсері. Еңбек жағдайларын жақсарту жүйесінде сауықтыру флорасын таңдау үлкен маңызға ие, ауа құрамын қалыпқа келтіруге, жүйке-эмоционалды және визуалды шаршауды жеңілдетуге, балабақша бөлмелерінің интерьерін эстетикалық безендіруге көмектеседі.Топтық бөлмелер мен демалыс орны үшін жабық өсімдіктерді таңдағанда, біз келесі өлшемдерді ұстанамыз:
- өсімдіктер белгілі бір жас тобының бағдарламалық талаптарына сәйкес таңдалады;
- өсімдіктердің иісі күшті, алаңдатарлық болмауы керек;
- өсімдіктер аллергиялық реакция тудырмауы керек;
- өсімдіктер жолдарды жауып, терезелерді немесе шамдарды қараңғыламауы керек.
Топтық үй-жайлар мен рекреацияларды көгалдандыру жалпы интерьермен үйлесімді үйлеседі.
Балабақша аумағында топтар саны бойынша жабық верандалармен және шағын сәулет нысандарымен жабдықталған учаскелер орналасқан. Әр веранда жеке стильде безендірілген.
Сонымен, білім беру және дамыту ортасы балалардың балабақшада өзін жайлы сезінуін қамтамасыз етеді, денсаулығын сақтайды және тиісті мінез-құлыққа ықпал етеді. Дұрыс ұйымдастырылған ортаның арқасында әр бала өзіне ұнайтын іс-әрекетті таба алады, өз күштері мен қабілеттеріне сенеді, ересектермен және құрдастарымен өзара әрекеттесуді үйренеді, олардың сезімдері мен әрекеттерін түсінеді және бағалайды.